Oferta banku BNP Paribas dla Członków Naszej Wspólnoty Mieszkaniowej

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi, 

Z przyjemnością chcielibyśmy przekazać Państwu ofertę Banku BNP Paribas, skierowaną do Właścicieli mieszkań w Naszej Wspólnocie Mieszkaniowej. Bank w ramach współpracy z Naszą Wspólnotą przygotował preferencyjne warunki dla Właścicieli Mieszkań. Są to m.in.:

  • 0 zł za prowadzenie rachunku
  • 0% prowizji za udzielenie kredytu hipotecznego,
  • Kredyt gotówkowy RRSO 9,93%
  • Dedykowana infolinia oraz placówki Banku do kontaktu
  • Elastyczność i dopasowanie w trakcie trwania współpracy

Dodatkowo Bank przygotował BONY do sieci sklepów Biedronka o wartości 50 zł, dla każdego Klienta, który skorzysta z oferty Banku.

Osoba do kontaktu z ramienia Banku: Bożena Baksalerska, numer telefonu 48 887 873 530, e-mail: bozena.baksalerska@bnpparibas.pl

Szczegóły oferty znajdą Państwo w poniższym załączniku.

Serdecznie pozdrawiamy

ZWM

Mycie hali garażowej

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi, 

Uprzejmie informujemy, że w dniach 07 kwietnia (wtorek) oraz 08 kwietnia (środa), będą myte maszynowo miejsca postojowe na obydwu poziomach hali garażowej.

Harmonogram mycia realizowany będzie w następującej kolejności:

07 kwietnia (wtorek) – poziom -1, wszystkie miejsca

08 kwietnia (środa) – poziom -2, wszystkie miejsca

Uprzejmie prosimy o wyprowadzenie auta z hali garażowej oraz usunięcie innych przedmiotów z miejsc postojowych oraz bezpośredniego sąsiedztwa, według powyższego harmonogramu, umożliwiając tym samym umycie miejsc postojowych.

Z poważaniem

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej 

„Ogrody Ochota” Al. Krakowska 291

Mycie hali garażowej

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi, 

Uprzejmie informujemy, że w dniach 01 marca (poniedziałek) oraz 02 marca (wtorek), będą myte maszynowo miejsca postojowe na obydwu poziomach hali garażowej.

Harmonogram mycia realizowany będzie w następującej kolejności:

01 marca (poniedziałek) – poziom -1, wszystkie miejsca

02 marca (wtorek) – poziom -2, wszystkie miejsca

Uprzejmie prosimy o wyprowadzenie auta z hali garażowej oraz usunięcie innych przedmiotów z miejsc postojowych oraz bezpośredniego sąsiedztwa, według powyższego harmonogramu, umożliwiając tym samym umycie miejsc postojowych.

Z poważaniem

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej 

„Ogrody Ochota” Al. Krakowska 291

Zabudowa Sąsiedniej Działki

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi, 

Uprzejmie informujemy, że ZWM otrzymał nowe informacje od aktualnego właściciela działek sąsiadujących z Naszą Wspólnotą, na których zlokalizowane są obecnie budynki nieczynnej myjni Robowash oraz budynek Erasmus House. Informacje wskazują, iż w roku 2021 planowane jest rozpoczęcie prac mających na celu wzniesienie budynku wielorodzinnego.

Według aktualnych informacji budynek będzie posiadał dużo bardziej korzystny dla Naszej Wspólnoty kształt niż miało to miejsce w przypadku poprzedniego projektu. Będzie on wznosił się kaskadowo w kierunku lotniska by finalnie zrównać się wysokością z naszym budynkiem. Patio i plac zabaw graniczył będzie z terenem zielonym nowo wznoszonego budynku. 

Poniżej mogą Państwo zobaczyć wstępny projekt ukazujący opisywany kształt budynku.  

Awaria bramy garażowej

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi,

W dniu dzisiejszym nastąpiła poważna awaria bramy garażowej od ulicy Instalatorów. Przewidujemy, że naprawa w związku koniecznością zakupu części, może potrwać do kilku dni. Do chwili udrożnienia przejazdu, uprzejmie prosimy o korzystanie z bramy od strony ulicy Al. Krakowska.

Jednocześnie przypominamy właścicielom mieszkań we Wspólnocie Mieszkaniowej „Ogrody Ochota” Al. Krakowska 291, iż aby zakodować pilot do bramy od ulicy Al. Krakowska, należy złożyć w pomieszczeniu ochrony odpowiedni wniosek wraz z pilotem lub prośbą o jego zakup.

Wniosek dostępny w pomieszczeniu ochrony, u administratora, lub na stronie internetowej w zakładce „Pobieranie”

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej

„Ogrody Ochota” Al. Krakowska 291

Miejskie Centrum Kontaktu 19115

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Chcieli byśmy zachęcić Państwa do aktywnego korzystania z Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Dzięki systemowi 19115 możemy:

  • Uzyskać pełną informację o usługach realizowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie 
  • Zgłosicie problem, którym powinny zająć się służby miejskie
  • Przekazać swój pomysł na ulepszenie miasta
  • Mieć stały monitoring realizacji zgłoszonej sprawy

Aby skorzystać z serwisu, wystarczy że wybierzecie odpowiedni dla Was sposób kontaktu z Warszawa 19115. Do wyboru są:

  • Bezpłatną aplikację mobilną Warszawa 19115. Korzystając z aplikacji możecie zgłosić problem wymagający interwencji służb miejskich, otrzymywać komunikaty o bieżących wydarzeniach w mieście i ostrzeżenia o lokalnych zagrożeniach (dzięki usłudze „Warszawski System Powiadomień”), zgłaszać pomysły na ulepszenie miasta (poprzez zakładkę „Wolne wnioski”), wskazać miejsce, w którym chcielibyście posadzić drzewo (poprzez zakładkę „Posadź drzewo”), decydować o budżecie obywatelskim (poprzez zakładkę „Budżet partycypacyjny”)
  • Portal warszawa19115.pl. Korzystając z portalu możecie, wybierając właściwą zakładkę na stronie, zgłosić problem wymagający interwencji służb miejskich, mieć stały monitoring realizacji zgłoszonej sprawy, uzyskać informacje dotyczące bieżącej działalności i funkcjonowania Urzędu Miasta i miejskich jednostek, zgłosić swój pomysł na ulepszenie miasta
  • Telefon 19115. Korzystając z numeru 19115 uzyskacie pełną informację o usługach realizowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie, zgłosicie problem, którym powinny zając się służby miejskie, będziecie mieć stały monitoring realizacji zgłoszonej sprawy, przekażecie swój pomysł na ulepszenie miasta. Numer 19115 jest jednolitym ogólnowarszawskim numerem kontaktowym, zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Opłata za połączenie z numerem 19115 jest zgodna z taryfą operatora osoby dzwoniącej
  • E-mail: kontakt@um.warszawa.pl lub czat. Korzystając z e-maila lub czatu uzyskacie pełną informację o usługach realizowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie, zgłosicie problem, którym powinny zając się służby miejskie, będziecie mieć stały monitoring realizacji zgłoszonej sprawy przekażecie swój pomysł na ulepszenie miasta

Serdecznie zachęcamy do korzystania z serwisu.

Uwaga! Sprawy związane z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia zgłaszajcie pod numer 112.

Zmiana terminu zebrania

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Z przykrością informujemy, iż mając na uwadze panującą w naszym kraju sytuację epidemiczną, Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej „Ogrody Ochota – Aleja Krakowska 291” zmuszony jest przełożyć termin corocznego zebrania właścicieli, które było zaplanowane w tym roku na dzień 20 kwietnia 2020 r. 

Jednocześnie z uwagi na stale trwający stan zagrożenia epidemicznego w Polsce i związane z nim obostrzenia dotyczące organizowania spotkań, obecnie nie jesteśmy w stanie podać ostatecznego terminu zebrania. Według zapowiedzi podawanych przez organy decyzyjne w Państwie, zebrania wspólnot będą mogły się znów odbywać nie wcześniej niż po upływie 5-tego tygodnia od dnia odwołania aktualnych obostrzeń wynikających z wprowadzenia w kraju stanu zagrożenia epidemicznego. Jednak dziś nikt nie jest w stanie podać, kiedy stan zagrożenia koronawirusem w Polsce minie, co oznacza, ze zebranie wspólnoty będzie mogło się odbyć przypuszczalnie dopiero po wakacjach lub jeszcze później.

Ponieważ w przedstawionych materiałach na zebranie znajdują się uchwały, które w naszej opinii nie powinny wzbudzać kontrowersji, a tym samym mogą zostać już obecnie poddane pod głosowanie, pytamy Państwa tą drogą, czy są wśród Państwa osoby przeciwne rozpoczęciu głosowaniu przed zebraniem właścicieli, tj. wyłącznie w formie obiegowej (poprzez przesyłanie skanu karty z głosowania nad uchwałami na adres glosowanie@ogrodyochota.pl, oraz późniejsze umieszczenie podpisanego oryginału karty do głosowania w skrzynce pocztowej lokalu 180 lub 112, w klatce 4) poniższych uchwał:

Uchwała Nr 1/2020 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej za rok 2019 dla lokali mieszkalnych, usługowych i garażu 

Uchwała Nr 2/2020 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej za okres 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.

Uchwała Nr 3/2020 w sprawie przyjęcia Planu Finansowo-Gospodarczego na 2020 rok za lokale mieszkalne i usługowe 

Uchwała Nr 4/2020 w sprawie przyjęcia Planu Finansowo-Gospodarczego na 2020 rok za lokal niemieszkalny – garaż̇ podziemny wielostanowiskowy 

Uchwała Nr 5/2020 w sprawie waloryzacji wynagrodzenia Zarządu Wspólnoty

Uchwała Nr 6/2020 w sprawie zwiększenia budżetu na naprawę balkonów

Uchwała Nr 7/2020 w sprawie warunków montażu zewnętrznych rolet/żaluzji okiennych 

Uchwała Nr 8/2020 w sprawie wykonania uszczelnień ścian i stropu kondygnacji -2 budynku

Uchwała Nr 9/2020 w sprawie pokrywania kolejności zobowiązań właścicieli

Uchwała Nr 10/2020 w sprawie przekazanie części funduszu pożytków na fundusz remontowy lokali mieszkaniowych i usług

Pytanie podyktowane jest troską o prawidłowe funkcjonowanie wspólnoty oraz pilnością napraw koniecznych do wykonania w naszym budynku. Prosimy osoby, które są przeciwne takiej formie głosowania jednej lub kilku z ww. uchwał, o wyrażenie opinii na adres e-mail: ogrodyochota.meritum@gmail.com w nieprzekraczalnym terminie 25 kwietnia br.

Z poważaniem 

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej

„Ogrody Ochota – Al. Krakowska 291”

Zmiana numeru telefonu ochrony

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Uprzejmie informujemy, że od dnia 01 kwietnia 2020 roku, zmianie ulega numer telefonu do pracowników ochrony naszego budynku. Nowy numer telefonu to +48 786 183 159‬. Zmiana podyktowana jest koniecznością zmiany firmy ochroniarskiej.

Zmiana numeru telefonu Ochrony

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Uprzejmie informujemy, że od dnia 23 Maja 2019 roku, zmianie ulega numer telefonu do pracowników ochrony naszego budynku. Nowy numer telefonu to +48 665 980 049. Zmiana podyktowana jest względami technicznymi.

Zabudowa sąsiedniej działki

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Uprzejmie informujemy, że Wspólnota Mieszkaniowa otrzymała zawiadomienie o toczącym się w Urzędzie Dzielnicy Włochy postępowaniu, w sprawie wydania warunków zabudowy na działkach nr 9 i 10 sąsiadujących z naszym budynkiem, na których obecnie znajduje się nieczynna myjnia „Robowash”.

Zgłoszony kształt budynku, lokalizację oraz kilka danych charakteryzujących budynek, mogą Państwo zobaczyć na załączonych zdjęciach.

Wszelkie wnioski do postępowania można składać w nieprzekraczalnym terminie: do 14 marca br. w Wydziale Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Włochy.

Rzut parteru oraz lokalizacja budynku na działce
Fasada budynku od strony al. Krakowskiej
Fasada budynku od strony patio
Opis inwestycji

Przebudowa skrzyżowania

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Uprzejmie informujemy, że według informacji jakie udało się nam pozyskać, wkrótce rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ulicy Instalatorów z al. Krakowską. Przebudowa przyniesie ze sobą poszerzenie ulicy Instalatorów o pas do skrętu w lewo, sygnalizację świetlną oraz dodatkowe przejścia dla pieszych. Więcej szczegółów dotyczących przebudowy, znaleźć mogą Państwo na poniższym zdjęciu.

Korzystając z okazji, pragniemy przypomnieć Państwu o możliwości kodowania pilotów do bramy od ulicy al. Krakowska, co pozwoli uniknąć ewentualnych niedogodności związanych z przebudową skrzyżowania.

Przerwa w dostawie wody

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Uprzejmie informujemy, że w dniu 26 lutego (wtorek) w godz.: 10:00 – 14:00 w budynku wystąpi przerwa w dostawie wody (ciepłej i zimnej). Powodem są konieczne do wykonania prace konserwacyjne na instalacji wodociągowej wewnątrz budynku.

Za niedogodności przepraszamy.

ZWM

Monitoring

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Pragniemy poinformować, iż z dniem 01.10.2018 Wspólnota Mieszkaniowa uruchomiła monitoring wizyjny osiedla. Mamy nadzieję, że system ten w znaczącym stopniu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa naszego osiedla oraz zminimalizuje pojawiające się przypadki dewastacji czy też prób kradzieży.

W chwili obecnej monitoring został skonfigurowany w taki sposób, aby objąć swym zakresem najbardziej newralgiczne strefy osiedla jak wejścia, wjazdy do budynku, teren wokół, itp. Jeżeli w przyszłości będzie to wolą mieszkańców, instalacja będzie rozbudowywana o kolejne strefy.

Monitoring zainstalowany na naszym osiedlu jest instalacją w pełni cyfrową, co pozwala na jej znacznie prostszą rozbudowę oraz gwarantuje wysoką jakość rejestrowanego materiału zarówno w dzień jak i w nocy.

Potrzebna Pomoc

Szanowni Państwo, Drodzy Sąsiedzi

Chcielibyśmy poinformować o bardzo istotnej zbiórce na rzecz mieszkańca osiedla Ogrody Ochota I. Mowa tu o Pani Anecie Maślakiewicz, która pomimo swojej niepełnosprawności fizycznej, dążąc do samodzielności podpisała umowę na małe mieszkanie w inwestycji „MIASTECZKO RUBIKON”. Niestety, w rezultacie bankructwa znanego nam dobrze dewelopera, zajmuje obecnie mieszkanie zastępcze.

W imieniu Pani Anety chcielibyśmy prosić Państwa o wsparcie zbiórki, która pomoże w spłacie zaciągniętego kredytu.

Strona internetowa zbiórki: https://zrzutka.pl/utg2ac

Zbiórka kończy się 20 Października, nie warto więc zwlekać z pomocą.

Ps. Pani Aneta udostępniła na forum mieszkańców książkę, którą wydała pod pseudonimem.

Zmiana na stanowisku Administratora budynku

Szanowni Państwo

ZWM uprzejmie informuje, iż od dnia 01 maja 2018 roku ze względu na proces wewnętrznej reorganizacji w firmie Meritum Obsługa Nieruchomości, administratorem Naszej nieruchomości będzie nowa osoba – p. Wojciech Tumasz.
W związku z powyższym, zmianie ulega jedynie numer kontaktowy do administratora, pozostałe kontakty i adres mailowy (ogrodyochota.meritum@gmail.com) pozostają bez zmian. Nowy numer telefonu do p. Wojciecha to 729 962 500.
ZWM wspólnie w właścicielem firmy Meritum Obsługa Nieruchomości uzgodnili, iż nowy numer telefonu będzie numerem dedykowanym dla WM Ogrody Ochota, a więc nie będzie ulegał zmianie w przypadku ewentualnych kolejnych zmian lub reorganizacji w firmie administrującej.

Pozdrawiamy oraz życzymy Państwu i sobie, aby współpraca z Panem Wojciechem układała się równie dobrze jak z Panią Anią.

Zabezpieczenie komórek lokatorskich

Szanowni Państwo,

W związku z włamaniami, próbami włamań oraz kradzieżami w pomieszczeniach komórek lokatorskich, chcielibyśmy rozpocząć dyskusję nad możliwością poprawy zabezpieczenia tych lokali.

W tym celu, chcielibyśmy poprosić właścicieli komórek o kontakt z nami na adres mailowy zarzad@ogrodyochota.pl. W treści maila wystarczy wpisać numer komórki oraz numer Państwa mieszkania. Stworzona w ten sposób lista, umożliwi nam podjęcie wspólnej decyzji co do rodzaju i ewentualnych kosztów dodatkowych zabezpieczeń.

Wesołych Świąt Wielkanocnych !!!

Niech w te Święta Wielkiej Nocy radują się Wasze serca. Niech Wasze twarze promienieją uśmiechem, a budząca się do życia przyroda niech przyniesie Wam nadzieję na pełne szczęścia, zdrowia i spokoju dni.

Zarząd i Administracja Wspólnoty Mieszkaniowej
„Ogrody Ochota” – Al. Krakowska 291

Zebranie roczne właścicieli – zapraszamy.

Zgodnie z przepisami ustawy o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 roku (Dz.U. 1994 Nr 85 poz. 388 z późniejszymi zmianami) Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej „Ogrody Ochota – Aleja Krakowska 291” przy Alei Krakowskiej 291 w Warszawie (02-133) zwołuje zebranie ogółu właścicieli lokali.

Termin zebrania: 26 marca 2018 roku (poniedziałek), godzina 18:00

Miejsce zebrania: Zespół Szkół Nr 26 im. Bohaterów Powstania Warszawskiego 1944 przy ul. Urbanistów 3 w Warszawie, sala  nr 311

Uprzejmie prosimy Właścicieli o zabranie ze sobą dokumentów tożsamości a pełnomocników Właścicieli dodatkowo o zabranie pisemnych pełnomocnictw (wzór w załączeniu do zawiadomienia, strona 27).

Proponowany porządek zebrania:

  1. Otwarcie zebrania.
  2. Wybór przewodniczącego zabrania i protokolanta.
  3. Odczytanie i przyjęcie porządku zebrania.
  4. Przedstawienie sprawozdania finansowego Wspólnoty za rok 2017.
  5. Przedstawienie sprawozdania Zarządu Wspólnoty za rok 2017.
  6. Dyskusja i głosowanie uchwał:
  7. Uchwała Nr 2 / 2018 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej za rok 2017
  8. Uchwała Nr 3 / 2018 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej za rok 2017
  9. Uchwała Nr 4 / 2018  w sprawie przyjęcia Planu Finansowo-Gospodarczego 2018 za lokale mieszkalne i usługowe
  10. Uchwała Nr 5 /2018 w sprawie przyjęcia Planu Finansowo-Gospodarczego 2018 za lokal niemieszkalny – garaż podziemny wielostanowiskowy
  11. Uchwała Nr 6 /2018 w sprawie zwiększenia budżetu na wykonanie połączenia drogowego wjazdu do garażu podziemnego od strony al. Krakowskiej
  12. Uchwała Nr 7 /2018 w sprawie naliczania ustawowych odestek za zwłokę w płatności właścicieli lokali, pokrywania kosztów windykacji i postępowań sądowych oraz kolejności pokrywania zobowiązań przez właścicieli lokali
  13. Uchwała Nr 8 /2018 w sprawie pozwolenia na wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w lokalach mieszkalnych i w częściach wspólnych budynku położonego przy Al. Krakowskiej 291 w Warszawie, wykonywanego raz na 5 lat, zgodnie z art. 62 Ustawy Prawa Budowlanego
  14. Uchwała Nr 9/2018 W sprawie zatwierdzenia regulaminu praw i obowiązków związanych z instalacjami technicznymi nieruchomości – „Ogrody Ochota – Aleja Krakowska 291” w Warszawie
  15. Dyskusja na temat sytuacji firmy FROST Sp. z o.o.
  16. Monitoring
  17. Wolne wnioski, dyskusja.
  18. Zamknięcie zebrania

Zebranie roczne właścicieli

Szanowni Państwo, trwają prace nad przygotowaniem zebrania rocznego właścicieli. Ze strony Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej przygotujemy dla Państwa jak zawsze sprawozdanie roczne, projekt budżetu na 2018 wraz z pakietem uchwał oraz poinformujemy o działaniach jakie podejmowaliśmy w roku 2017 i tych które zaplanowaliśmy na rok 2018.
W związku z powyższym abyśmy mieli okazję przygotować się jak najlepiej do rozmowy z Państwem i udzielić wyczerpujących informacji, chcielibyśmy prosić Państwa o przesłanie propozycję tematów na jakie chcieliby Państwo porozmawiać na zebraniu oraz przesłanie własnych propozycji uchwał jakie chcieliby Państwo głosować w roku 2018.

Podatek od części wspólnych

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej „Ogrody Ochota” – Aleja Krakowska 291 w Warszawie informuje, iż zgodnie z Obwieszczeniem Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716.) została złożona informacja do Urzędu Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy o wielkości powierzchni wspólnej podlegającej podatkowi od nieruchomości.
W związku z powyższym każdy z właścicieli będzie ponosił opłaty podatkowe związane z jego udziałem w powierzchni wspólnej. Nowy podatek zostanie naliczony przez Urząd Dzielnicy Włochy do podatku od nieruchomości.

Zabezpieczenie mieszkań

Pamiętajmy, że ochrona nie zauważy wszystkiego, stąd w celu zapewnienia bezpieczeństwa na osiedlu i w trosce o Państwa mienie bardzo prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na podejrzane osoby, które próbują wejść się do wewnątrz budynku. W przypadku wątpliwości prosimy o niezwłoczne powiadomienie pracowników ochrony pod całodobowy numer telefonu: 693 841 497 bądź policji pod numer 997 lub 112.

Aby ustrzec się przed włamaniem, należy pamiętać o następujących zasadach:

  1. Nigdy nie zostawiajmy kluczy w „umówionym” miejscu (np. pod wycieraczką czy na parapecie). Miejsca te są doskonale znane złodziejom więc znalezienie ich nie sprawi złodziejowi żadnych trudności.
  2. Nie wkładajmy w drzwi kartek informujących, gdzie jesteśmy i o której wrócimy. Znajomy może nie przyjść, a dzięki nam złodziej wie, ile ma czasu na włamanie.
  3. Wzmóżmy czujność i zwracajmy szczególną uwagę na wszelkie obce osoby oraz pojazdy parkujące w rejonie posesji, których zachowanie budzi podejrzenie. Niezwłocznie poinformujmy ochronę lub policję jeśli cokolwiek wyda się nam podejrzane.
  4. W przypadku nieobecności domowników warto pozostawić zapalone światło przynajmniej w jednym z pomieszczeń – jest to sygnał dla złodzieja, że w domu ktoś jest.
  5. Wychodząc z mieszkania dokładnie zamykajmy drzwi i zabezpieczmy okna tak aby nie można ich było otworzyć z zewnątrz.

Dobrym pomysłem może być również montaż systemu alarmowego z powiadamianiem telefonicznym, które pozwoli nam zareagować również zdalnie.

PAMIĘTAJMY! Nie ma lepszego zabezpieczenia naszego mieszkania niż dobry sąsiad. Niech nas nie irytuje, kiedy otwiera drzwi, gdy przychodzą do nas goście. Możemy być pewni, że jeśli przyjdzie złodziej, sąsiad nie zapomni uchylić drzwi. Sami też interesujmy się osobami obcymi będącymi na klatce schodowej i np. zapytajmy kogo szukają.

Zmiana firmy administrującej

Informujemy, że od dnia 1 sierpnia 2017 roku wybrana została nowa firma Meritum Obsługa Nieruchomości, która będzie odpowiedzialna za prowadzenie administracji oraz księgowości w naszej Wspólnocie Mieszkaniowej.

Poniżej niezbędne dane kontaktowe:

Administrator
Pani Anna Sankowska
Telefon +48 504-411-480

Dyżur dla mieszkańców w każdy wtorek od 17:00 do 19:00 w pomieszczeniu ochrony

Księgowość
Pani Monika Sudak
Telefon 022 810-16-42

Dyżur telefoniczny od poniedziałku do piątku od 9:00 do 15:00

Zmiana sposobu zarządzania nieruchomością

Minął kolejny miesiąc wytężonej pracy w kierunku polepszenia sytuacji Naszego Osiedla. Chwilowo nie możemy napisać o wszystkich działaniach jakie podejmujemy, dlatego postaramy się wymienić przynajmniej kilka z nich.

  • W skutek podejmowanych przez nas działań, osiągnęliśmy porozumienia z firmami PR-Estate Administracja, PR-Estate Serwis oraz firmą Blask, na mocy których okres wypowiedzenia został skrócony z odpowiednio 12 mc, 6 mc, 6mc do 2mc. Co za tym idzie koniec współpracy przewidziany jest na koniec lipca 2016. Do tego czasu wszystkie firmy pod rygorem utraty części wynagrodzenia zobowiązane zostały do należytego wykonywania swoich obowiązków wg zawartych umów.

  • Spotykamy się z firmami świadczącymi usługi dla naszej wspólnoty, w celu poznania schematów i szczegółów obecnej współpracy oraz nakreślenia nowych standardów,

  • Pracujemy nad uchwałami dotyczącymi regulaminów osiedla, garażu, montażu klimatyzacji. Uchwały te powinny usprawnić funkcjonowanie naszego osiedla, oraz sprzyjać zachowaniu spójności architektonicznej budynku,

  • W dalszym ciągu analizujemy dokumentacje księgową i zaniedbania z nią związane oraz pracujemy nad ich sprostowaniem,

  • Reagujemy na bieżące sytuacje, oraz staramy się nadrobić zaległości powstałe w związku z funkcjonowaniem poprzedniego zarządu. Najważniejsze z nich to m.in. rozpoczęta procedura zgłoszenia usterek deweloperskich, nieczynna brama wjazdowa, monity windykacyjne i opracowanie strategii ściągania zadłużenia, podjęcie rozmów z PINB w odpowiedzi na otrzymane przez nas pismo w sprawie funkcjonowania w naszym budynku usług hotelowych oraz wiele innych.

  • Przygotowujemy się do przejęcia pełniej administracji budynku na koniec lipca 2016.

  • Pracujemy nad długofalową strategią poprawy sytuacji finansowej osiedla.


Na początek chcielibyśmy wytłumaczyć chwilową ciszę, która miała miejsce po tym jak udało nam się przegłosować zmianę zarządu. Była ona spowodowana mnogością zajęć jakim stawiamy czoła, w związku z przejęciem zarządu. Staramy się działać tak, aby jak najszybciej przejąć pełną kontrolę nad funkcjonowaniem wspólnoty. Poniżej prezentujemy najważniejsze z punktów nad którymi pracowaliśmy.

  • Zmieniliśmy osoby dyspozycyjne dla konta bankowego naszej wspólnoty,

  • Dopełniliśmy obowiązków administracyjnych, związanych ze zmianą zarządu, jego członków, adresu korespondencyjnego, itp.,

  • Zorganizowaliśmy pomoc prawną i „techniczną” aby zapewnić poprawność podejmowanych przez nas działań,

  • Pozyskujemy i analizujemy informacje na temat historii funkcjonowania wspólnoty,

  • Prowadzimy korespondencje w sprawie przekazania dokumentów księgowych oraz  technicznych. W dniu wczorajszym odbyło się spotkanie z zarządem firmy PR-Estate, na którym zawarliśmy odpowiednie uzgodnienia, zmierzające do przejęcia powyższej dokumentacji,

  • Zdajemy sobie sprawę z tego, że na pewno są Państwo ogromnie zainteresowani dalszymi krokami, i w związku z tym postaramy się informować Państwa o najistotniejszych sprawach, najczęściej jak będzie to możliwe.


    Dnia 28-04-2016 w obecności notariusza, odbyło się głosowanie nad uchwałami o zmianie sposobu zarządzania, które to zgłoszone zostały na zebraniu właścicieli dnia 29-03-2016 (nr 1 do 6/2016 Rep. A nr 923/2016). Na głosowaniu, stawili się członkowie komisji skrutacyjnej, dysponujący pełnomocnictwami właścicieli oraz właściciele mieszkań, jak i ich pełnomocnicy. Prawidłowo  oraz z odpowiednim wyprzedzeniem zawiadomiony zarządca, nie przybył na głosowanie.

    Zgodnie z aktem notarialnym powstałym po przeprowadzeniu głosowania, w którym uzyskaliśmy ponad 50% głosów, z dniem 28-04-2016 zarząd nieruchomością został zmieniony z powierzonego na właścicielski. W chwili obecnej, członkowie nowego zarządu naszej wspólnoty podejmują kolejne kroki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia powyższej zmiany.

    Serdecznie dziękujemy za udzielone pełnomocnictwa oraz osobiście oddane głosy za zmianą zarządu. Będziemy Państwa informować na bieżąco o postępach i krokach jakie nowy zarząd będzie podejmował.


    Pragniemy poinformować Państwa, że dnia 28.04.2016 o godzinie 11:00, odbędzie się głosowanie nad uchwałami o zmianie zarządu naszej nieruchomosci WM 291, z powierzonego (GAMA) na właścicielski (właściciele mieszkań). Uchwały powyższe zawarte zostały w akcie notarialnym (Repertorium A numer 923/2016) z zebrania właściceli, które odbyło się dnia 29.03.2016.

    W związku z tym, że do chwili obecnej akt notarialny nie został przekazany mieszkańcom, aby umożliwić głosowanie powyższych uchwał, jako mieszkańcy zorganizowalismy spotkanie, na które został zaproszony zarząd. Spotkanie odbędzie sie w Kancelaria Notarialna Pani Joanny Bestyńskiej Al. Niepodległości 64/68 lok. 86 w Warszawie a jego wynik zostanie potwierdzony aktem notarialnym.

    Jeżeli nie oddali Państwo głosów na zebraniu, badź nie przekazali swoich pełnomocnictw komisji skrutacyjnej, i chcieli by Państwo oddać głos osobicie, serdecznie zapraszamy.


    Dnia 15 kwietnia 2016, podpisany został akt notarialny z zebrania właścicieli, które odbyło się 29 marca 2016. Akt nie oddaje prawdziwego przebiegu spotkania, a jedynie podsumowuje podjęte na zebraniu decyzje i wniesione wnioski (wg naszej oceny, również nie wszystkie). Akt, powinien być w kolejnych dniach udostępniony przez zarząd/administracje osiedla.


    Zbieranie Państwa pełnomocnictw do głosowania trwa. W dalszym ciągu prosimy o wspieranie akcji w każdy z możliwych sposobów. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt poprzez zakładkę Kontakt bądź poprzez naszego facebooka (Ogrody Ochota Wspólnota)